Har du skaffet deg en ståhjuling?

Ståhjuling

En gang i blant så finner noen opp noe så enkelt og elegant at det får deg til så si «faen, hvorfor tenkte jeg ikke på det?» Så er det andre oppfinnelser, de som gjør at du sier «akkurat ja, jeg vet nøyaktig hvorfor jeg ikke tenkte på det.: Det er den dummeste tingen jeg noensinne har sett» Vi presenterer ståhjuling, elektrisk fremkomstmiddel for mennesker. Av alle steder du du kommer til å bli tatt til på din ståhjuling, så hører muligens et forbrukslån eller en tur til din faste person i banken med. Dette da de fleste ståhjulinger vil koste deg en nyre og 3 liter blod. Neida, det er ikke så, men du må ut med alt fra 20.000 til 70.000. De dyreste ståhjulingene er av merka Segway, men du får like gode ståhjulinger som dette til under halve pris. Se f.eks elektriskfremdrift.no tilbyr av ståhjulinger.

Bakgrunnen for dyre ståhjulinger: Ingen vet, men jeg garantere noen nerd brukt måneder på å skrive en hovedfagsoppgave om hvorfor det er viktig (og sviktende). Segway er pakket full av ubrukelige, men viktig-klingende statister som «kantete rente sensorer» (eller «gyroskoper» til alle som har noe bedre å gjøre enn å lete opp maskeres $ 6 ord for å beskrive en rokk), og to digitale signalet prosessor controller styrene med nok prosessorkraft til å gi selv den beefiest stasjonære PC penis misunnelse.

Kontrolleren styrene overvåke systemet 100 ganger per sekund for forhold som krever et svar, justere motorer opp til 20 000 ganger per sekund (gi eller ta 19 000), noe som gjør beregninger basert på informasjon fra fem SSD-gyroskoper. Man skulle tro at all denne teknologien ville være i stand til å gjøre noe nyttig som kur kreft eller lage en episode av «Will og Grace» morsom, men akk, er alt den gjør balansere en stang.

Ståhjuling er også en Segway

Mye som innledningen til en IMAX film, Segway ingeniører skryte om de iboende ineffektivitet av deres «innovasjon:» overflødige sensorer, mikroprosessorer, og tilkoblingsmoduler som koster en formue, og alt for hva? En balansegang? Vel jeg kom opp med en nyskapning av min egen som vil bidra til å balansere en Segway uten år med forskning og millioner av dollar investert i obskure teknologi. Hemmeligheten?

Ja, det stemmer, hva mange ikke vet er at du kan være like plassbesparende og stabil med en tredje hjulet. Helvete, betyr det ikke engang trenger å være slått på for å balansere seg selv. Amazing! Faktisk det eneste denne revolusjonerende nye modellen krever fra den gamle Segway er motorer, gearkasse, hjul og batterier. Kast resten av den dritten unna. Hva er poenget med all denne teknologien om det koster en formue? Her er en bonus: legg støtdempere til forhjulet for å kompensere for tilt. Man noen skulle ansette meg full tid bare for å ødelegge andres oppfinnelser.

Jeg må innrømme skjønt, er Segway ganske revolusjonerende. Så revolusjonerende faktisk, at det tar intet mindre enn en programmerer og et par dager for å bygge en fra grunnen av for mindre enn halvparten av prisen. Segway er grundig eid.